Září 2009



před Singapurem

25. září 2009 v 18:29 Funny F1
http://4.bp.blogspot.com/_pSWUeMvR1cs/Sry2U3Km4GI/AAAAAAAAAVs/0Znv8gv9JSo/s400/Piquetgate.jpg

Paradoxně se to stalo xD

Grosjeanova nehoda během tréninku na VC Singapuru

25. září 2009 v 18:24 Romain Grosjean






Shop Mclarenu

23. září 2009 v 19:41 Heikki Kovalainen
Tak nějak kopírují ferrari :-)

Zajímavé MP4-24 přitom vozy mohou bát vystaveny s rozdílem jednoho roku od nejnovějšího modelu...

Co se stalo...23.9. v historii F1

23. září 2009 v 17:43 | Kimi |  Zpátky do historie F1

Robert Doornbos
Narodili se...
Don Edmunds (1930)
Don Edmunds - Startoval v 500 mil v Indianapolis 1957.
Robert Doornbos (1981)
Robert Doornbos - Absolvoval ve 11 Grand Prix, nejlépe dojel 12. v Grand Prix Číny 2006 a Grand Prix Brazílie 2006.

Jelo se...
1973
Peter Revson s vozem McLaren M23 zvítězili v Grand Prix Kanady

2. vítězství Petera Revsona, 8. vítězství pro McLaren a 65. vítězství pro motor Ford Cosworth.
1990
Nigel Mansell s vozem Ferrari 641 zvítězili v Grand Prix Portugalska

16. vítězství Nigel Mansell, 102. vítězství pro Ferrari.

Felipe po plastice

23. září 2009 v 17:40 | Kimi |  Felipe Massa

Co kdyby šel Kimi k mclarenu?

23. září 2009 v 14:59 Kimi Räikkönen
Kimi Raikkonen ted závodí u Ferrari ale jeho pozice je kvůli smlouvě fernanda Alonsa nejistá.A tak to vypadá,že by Kimi mohl uskutečnit návat ke kořenům - k Mclarenu...


2002
Při svém debutu v McLarenu, zaznamenal Räikkönen třetí místo v Australské Grand Prix. Nejblíže k vítězství byl Kimi v Grand Prix Francie, kde figuroval na prvním místě, ale kvůli oleji na trati z vozu

Allana McNishe, se dostal mimo trať a skončil druhý. Přestože měl McLaren problém se spolehlivostí motorů Mercedes, získal Kimi 24 bodů a čtyři pódiová umístění a byl jen o maličko horší než týmový kolega David Coulthard. Na konci sezóny tedy figuroval na šestém místě, jednu pozici za Coulthardem. Společně tak vybojovali pro McLaren třetí pozici v poháru konstrukérů.
2003
V zahajovacím závodě v Austrálii, se Räikkönen kvalifikoval v náhradním voze až jako patnáctý. V závodě však vedl, ale až do chvíle, kdy dostal penalizaci za překročení rychlosti v boxech. Tuto nepříjemnost však způsobila závada v elektronickém systému auta. I tak ale Kimi dosáhl skvělého třetího místa. První závod vyhrál Räikkönen v Malajsii, kde startoval ze sedmého místa. V průběhu dalšího závodu v Brazílii, byl opět vyhlášen vítězem, a to po zastavení závodu v kole 55. Pravidla říkají,

že výsledky závodu by měly být takové, jaké byly 2 kola před zastavením závodu. O týden později však bylo rozhodnuto a prověřeno, že závod byl zastaven v kole 56 a výsledky platí tedy z kola 54. Tím pádem vyhrál Giancarlo Fisichella a Räikkönen musel trofej vrátit a převzít trofej za místo druhé.
Většina týmů své vozy vylepšovala, avšak McLaren používal šasi z roku 2002, což auta trochu brzdilo. I tak ale skončil Räikkönen druhý v Imole. Na okruhu ve Španělsku udělal Kimi chybu v kvalifikaci a musel startovat ze zadních pozic. Smůlu měl i v závodě, kde odstoupil, když havaroval s Antoniem Pizzoniou, který zůstal stát na startu.
V dalších závodech sázel McLaren spíše na dobrou strategii, než na rychlost. V Grand Prix Rakouska měl Kimi problémy s řízením vozu a jen taktak uhájil druhou pozici před Rubensem Barrichellem. Blízko k vítězství měl Fin v Monaku, ale nakonec zůstal o méně než vteřinu druhý za Juanem Pablem Montoyou. V Kanadě startoval Räikkönen z pit lane, když v kvalifikaci měl problémy s nedotáčivostí vozu a vyjel mimo trať. V závodě dojel šestý, ale o více jak minutu za vítězným Michaelem Schumacherem.
Při Grand Prix Evropy vybojoval Räikkönen pole position a vedl závod až do 25. kola, kdy mu vypověděl službu motor. Jeho soupeř v boji o titul, Michael Schumacher dojel pátý a získal náskok 4 bodů na Räikkönena. Další souboj těchto dvou jezdců probíhal ve Francii, kde Fin skončil čtvrtý, jednu příčku za Němcem. Při Grand Prix Velké Británie si však pozice prohodili. V Německu finský pilot závod nedokončil, když se zapletl do kolize v první zatáčce s Ralfem Schumacherem a Rubensem Barrichellem. V dalším závodě, v Maďarsku, dojel Räikkönen druhý.

McLaren před Grand Prix Itálie oznámil, že ročník dokončí se starým šasi MP4-17D a neukáže se v novém MP4-18, jak oznámil předtím. Räikkönen dojel v Itálii čtvrtý a ztratil na vítěze Michaela Schumachera dalších 5 bodů.
V Grand Prix USA vybojoval Kimi další pole position, přesto dojel druhý za Michaelem Schumacherem. V posledním závodě tak stačilo Schumacherovi získat jeden bod, aby získal titul mistra světa. Räikkönen tedy musel vyhrát a doufat, že Schumacher bude bez bodu. Po osmém místě z kvalifikace dojel Kimi druhý a Schumacher osmý. Němec se tak radoval z šestého titulu mistra světa. Odstoupení Juana Pabla Montoyi rovněž znamenalo, že Räikkönen bude celkově druhý, pouze dva vody za mistrem světa. McLaren však druhou pozici v poháru konstruktérů ztratil a skončil třetí, dva body za druhým Williamsem a 12 bodů za Ferrari. Vše bylo rozhodnuto až v posledním závodě, před ním mohl vyhrát pohár kterýkoliv z těchto tří týmů. Sezóna 2003 tak byla rozhodně jednou z nejvyrovnanějších.
2004
Sezóna 2004 začala pro Räikkönena přímo katastrofálně. V prvních sedmi závodech získal pouhý bod. Jeho McLaren, nebo spíše motor Mercedes, měl neustálé poruchy, a tak Kimi dokončil jen dva závody z úvodních sedmi. Räikkönen měl tedy jeden bod oproti lídrovi šampionátu Michaelu Schumacherovi, který měl bodů 60. Šance na titul či na zopakování druhého místa z minulého roku vzaly rázem za své. V Kanadě nastaly problémy znovu, Räikkönen musel 5x do boxů, i tak ale skončil pátý, ale jen díky diskvalifikaci Williamsu a obou Toyot. V druhém závodě za mořem, v USA, dojel šestý.

Při francouzské Grand Prix představil McLaren nový typ McLaren MP4-19B. Räikkönen dokončil závod jako sedmý, o příčku za týmovým kolegou Davidem Coulthardem. Na okruhu v Silverstone vybojoval Kimi konečně pole position a v závodě dojel druhý, za vítězem Michaelem Schumacherem. Tento výsledek McLaren povzbudil a v příštím závodě v Německu startovaly oba vozy z druhé řady. Oba jezdci měli dobrý start, ale Kimi ve 13. kole ztratil přední křídlo a musel odstoupit, když pronásledoval vedoucího Michaela Schumachera. V Maďarsku musel Räikkönen odstoupit znovu ve 13. kole, po startu z 10. místa. Ale v Belgii se už konečně zadařilo. Kimi se kvalifikoval jako desátý, ale v 11. kole převzal vedení, které do konce závodu už nepustil a McLaren se radoval z prvního vítězství v sezóně. Další víkend se jelo v Monze a číslo 13 se opět projevilo jako číslo nešťastné. Räikkönen totiž odstoupil už potřetí v 13. kole, tentokrát kvůli problémům s elektronikou. V dalším závodě v Číně dojel třetí, ale pouze 1,4 sekundy za vítězným Rubensem Barrichellem.

V Japonsku se Räikkönen v prvním kole střetl s Felipem Massou, což mělo za následek potíže s ovladatelností vozu. Přesto ale dojel šestý, 2,5 sekundy za Fernandem Alonsem. Při Grand Prix Brazílie, předjel Kimi vítěze kvalifikace Barrichella, ještě před zatáčkou Curva De Sol. Poté bojoval s Juanem Pablem Montoyou o vedení a nakonec dojel o sekundu za ním a byl druhý. Celkově skončil Räikkönen na sedmém místě, se ziskem 45 bodů a čtyřmi umístěními na stupních vítězů, pouze o bod za šestým Jarnem Trullim.
I přes mizivý výkon v roce 2004, byl Kimi stále viděn jako nadcházející hvězda, společně s Fernandem Alonsem a stájovým kolegou v roce 2005, Montoyou. Odborníci předpovídali, že rok 2005 bude pro tým McLaren rokem výborným, hlavně díky Räikkönenovi a Montoyovi. Kimi byl též označen Rossem Brawnem a Jeanem Todtem jako jezdec, který bude v budoucnu jezdit za Ferrari. V listopadu 2004, oznámil Räikkönen, že chce vytvořit společně se svým manažerem Stevem Robertsonem svůj vlastní tým, s názvem Räikkönen Robertson Racing (známý i jako "Double R"). Tento tým měl v roce 2005 jezdit ve Formuli 3.
2005
Start do sezóny 2005 se Kimimu opět nevydařil. Vůz byl na pneumatikách Michelin pomalý, čemuž odpovídaly kvalifikační časy. Nejlepší umístění v kvalifikaci pro McLaren bylo v prvních 3 závodech 6. místo. Tohoto místa dosáhl Räikkönen v prvním závodě v Austrálii.

Závod dokončil jako osmý a získal jen jeden bod. V Malajsii měl blízko ke stupňům vítězů, ale potíže s pneumatikou ho odsunuly mimo body. Na okruhu v Bahrajnu už ale vystoupal na pódium, když skončil třetí.
Poté se už celkem začalo dařit. Räikkönen si vyjel pole position v San Marinu, Španělsku a Monaku. Vyhrát mohl už v San Marinu, kde ho ale zradila hnací hřídel. Ostatní dva závody, kde stál na pole position, už ale vyhrál a na lídra šampionátu Alonsa ztrácel 22 bodů. Při Grand Prix Evropy si při předjíždění Jacquese Villeneuva o kolo poškodil pneumatiku a následné vibrace v posledním kole poškodily zavěšení. Räikönen tak skončil v ochranné bariéře (někteří komentátoři dávali Kimiho odstoupení za vinu Villeneuvovi,

protože mu prý dal málo místa k předjetí). Alonso vyhrál a zvýšil tak svůj náskok v čele šampionátu. Kdyby si ale mohl Räikkönen pneumatiku vyměnit, zaručilo by mu to celkem jistě třetí místo. Výměna pneumatik však byla v roce 2005 zakázána a povolena jen v případech, kdy je pneumatika prasklá nebo velmi poničená.
Alonsova první velká chyba v roce 2005 přišla v Kanadě, kde vyhrál Räikkönen. Následující víkend v USA nastala známá aféra s pneumatikami Michelin. Do závodu startovali jen jezdci na pneumatikách Bridgestone, ostatní jezdci z bezpečnostních důvodů nestartovali. Ve Francii byl Kimi posunut na startovním roštu o deset míst dozadu, když musel vyměnit motor. Startoval třináctý,

avšak v závodě dojel druhý za Alonsem. O týden později ve Velké Británii měl Kimi opět problémy s motorem kvůli úniku oleje a místo ze druhého startoval z místa dvanáctého. V závodě skončil třetí.
Při Grand Prix Německa byl Räikkönen v pohodlném vedení a dominoval celému víkendu. Kimi však nedojel, jelikož měl problémy s hydraulikou a Alonso díky vítězství opět zvýšil náskok v čele bodování.
V dalším závodě v Maďarsku se ale už opět zadařilo a Räikkönen vyhrál a ve Velké ceně Turecku se stal prvním jezdcem, který na novém okruhu zvítězil. O dva týdny později v Itálii mohl Kimi stát na pole position, ale motor ho zase odsunul o deset míst vzad. Strategie měla být taková, že Räikkönen pojede na rozdíl od ostatních jen na jeden pit stop. Problém s levou zadní pneumatikou ho ale stál o jednu zastávku v boxech víc a propadl se na dvanácté místo. Pak ale zabral a rázem byl třetí. Poté se ale dostal do hodin a závod dokončil na čtvrtém místě.

Závod v Belgii stejně jako minulý rok vyhrál. V dalším závodě v Brazílii dojel druhý za Montoyou a třetí skončil Alonso. Alonsovi tento výsledek stačil na to, aby si zajistil titul mistra světa. V předposledním závodě v Japonsku zajel Räikkönen asi nejlepší závod kariéry, když se ze sedmnáctého místa na startu (z důvodu deště a výměny motoru) propracoval až k vítězství a vyhrál posedmé v sezóně. Tohoto vítězství dosáhl, když v posledním kole předjel Giancarla Fisichellu. Tento předjížděcí manévr označil žurnalista Peter Windsor jako nejvíce působivé předjetí v sezóně.
Celkově tak Kimi obsadil druhé místo a časopisy F1 Racing a Autosport ho označili jako "Jezdce roku".




2006
Räikkönen při testech pro McLaren na začátku roku 2006 na okruhu Valencia.
V zahajovacím závodě v Bahrajnu měl Räikkönen při pátečním tréninku problémy s elektronikou a se zadním zavěšením při kvalifikaci. To ho odsunulo na poslední místo na startu. Nicméně se prokousával startovním polem a nakonec skončil na skvělém třetím místě, před ním dojeli jen Fernando Alonso a Michael Schumacher. Při Grand Prix Malajsie do Räikkönena zezadu naboural jezdec stáje Red Bull Christian Klien. Kimimu se poškodilo zavěšení a musel odstoupit.

McLaren do závodu v Austrálii zaostával za vozy Renault, v tomto závodě ale Räikkönen dojel druhý. Při stíhání Fernanda Alonsa zajel Kimi v posledním okruhu nejrychlejší kolo a skončil za vítězem jen o 1,8 sekundy. V San Marinu byla zvolena špatná strategie a navíc udělal Räikkönen chybu v kvalifikaci, kde byl osmý, v závodě se McLareny snažily udržet za Alonsem a Schumacherem. Kimi ale dojel pátý a jeho stájový kolega Montoya třetí. Šéf týmu McLaren, Ron Dennis, dokonce Fina obvinil za špatný výkon, měl prý na to dojet na stupně vítězů.

Räikkönen testuje pro McLaren na okruhu Silverstone v dubnu roku 2006.
Kvalifikace ve Španělsku skončila Kimiho devátým místem,

ale už v prvním kole závodu se dostal na místo páté. Na této pozici zároveň závod dokončil. Pár dní po závodě prohlásil, že nemá šanci získat titul mistra světa v roce 2006. V ulicích Monte Carla se Räikkönen kvalifikoval jako třetí. V průběhu závodu se dostal o příčku výš a držel krok s Alonsem. Přesto nakonec ze závodu odstoupil při vyjetí safety caru poté, co začal hořet výfuk u vozu.
Kvalifikace ve Velké Británie znamenala pro Fina druhé místo za Alonsem a příčku před Michaelem Schumacherem. Při zastávce v boxech se ale Schumacher před Kimiho dostal a odsunul jej na třetí místo, na kterém nakonec dojel. V Kanadě dosáhl Räikkönen dalšího pódiového umístění. Grand Prix USA však nedokončil po střetu se stájovým kolegou v kolizi sedmi vozů. Ve Francii se kvalifikoval jako šestý. Jeho týmový kolega Montoya z týmu odešel a nahradil ho testovací jezdec Pedro de la Rosa. Závod skončil Kimiho pátým místem. První pole position vybojoval Räikkönen v

Německu. Na tomto okruhu ještě nikdy závod nedokončil, ale tentokrát se mu to povedlo a dojel třetí po boji s Jensonem Buttonem. Další pole position přišlo v Maďarsku, ale tady Kimi kolidoval v 25. kole s Vitantoniem Liuzzim a počtvrté v sezóně nedokončil závod.Kolize se Scottem Speedem v první zatáčce v Turecku znamenala prasklou pneumatiku a poničené zavěšení. Po výměně pneumatiky se ale Räikkönenovi stále nedařilo. Asi v polovině dalšího kola skončil v zatáčce č. 4 ve svodidlech. V Italské Grand Prix sebral pole position Michaelu Schumacherovi o 2 tisíciny sekundy. V úvodu závodu vedl, ale jen do chvíle kdy ho při pit stopu předjel Schumacher. Na druhém místě setrval už po zbytek závodu. Po závodě prohlásil Michael Schumacher, že po sezóně končí s kariérou. Později Ferrari



Montoya jezdil smykem

20. září 2009 v 8:20 | Fer.Alo |  Funny F1
http://img262.imageshack.us/img262/7140/bscap1033bc.jpg

Mnau :-)

18. září 2009 v 17:49 | Kimi |  Funny F1
http://www.photofunia.com/output/2/2/u/L/A/uLAdDYQvHdLfwWPjjq9Cjw.jpg

Hamilton crash today

13. září 2009 v 18:43 | Kimi |  Lewis Hamilton

Hamilton crash in Monza

13. září 2009 v 18:03 | Kimi |  Lewis Hamilton
http://images.gpupdate.net/large/137241.jpghttp://images.gpupdate.net/large/137242.jpghttp://images.gpupdate.net/large/137237.jpghttp://images.gpupdate.net/large/137240.jpg

Sutil si vyjel nejrychlejší kolo!

13. září 2009 v 17:12 | Kimi |  Adrian Sutil
1.
A.Sutil Force India
1:24.739

36
2.
K.Räikkönen Ferrari
1:24.761
+ 0.022
36
3.
L.Hamilton McLaren
1:24.802
+ 0.063
52
4.
J.Button Brawn
1:24.935
+ 0.196
46
5.
R.Barrichello Brawn
1:24.967
+ 0.228
48
6.
H.Kovalainen McLaren
1:25.109
+ 0.370
51
7.
S.Vettel Red Bull
1:25.194
+ 0.455
50
8.
F.Alonso Renault
1:25.199
+ 0.460
50
9.
N.Heidfeld BMW
1:25.488
+ 0.749
30
10.
G.Fisichella Ferrari
1:25.498
+ 0.759
28
11.
S.Buemi Toro Rosso
1:25.564
+ 0.825
50
12.
R.Grosjean Renault
1:25.609
+ 0.870
51
13.
J.Trulli Toyota
1:25.700
+ 0.961
49
14.
T.Glock Toyota
1:25.751
+ 1.012
50
15.
N.Rosberg Williams
1:25.901
+ 1.162
50
16.
K.Nakadžima Williams
1:25.976
+ 1.237
51
17.
V.Liuzzi Force India
1:26.041
+ 1.302
22
18.
R.Kubica BMW
1:27.819
+ 3.080
12
19.
J.Alguersuari Toro Rosso
1:27.846
+ 3.107
17

Fisi a Liuzzi

11. září 2009 v 13:57 | Kimi |  Vitantonio Liuzzi
[Fisi+y+Liuzzi.png]

Automobilka Mercedes koupí většinový podíl v týmu Brawn GP

10. září 2009 v 17:49 | Kimi
Německá automobilka Mercedes odkoupí tříčtvrtinový podíl ve vedoucím týmu formule jedna Brawn GP. Dodavatel motorů v královské automobilové třídě to potvrdil německému magazínu Auto, Motor und Sport. Převzetím 75 procent akcií by se Mercedes poprvé v historii šampionátu stal většinovým vlastníkem některé stáje.
Mercedes již Brawnu stejně jako stáji Force India dodával motory, navíc má exkluzivní smlouvu do konce roku 2011 s McLarenem. Ten však nemá plně pod kontrolou, protože vlastní jen 40 procent. Do doby trvání tohoto kontraktu by mohla vládu nad Brawnem držet investiční skupina Aabar z Abú Zabí, se kterou Mercedes úzce spolupracuje.

V Brawnu by měl Mercedes hlavní slovo i při výběru pilotů, což se mu v rámci stáje McLaren nepodařilo. Pro příští sezónu by pak mohl svého vytouženého jezdce Nica Rosberga přetáhnout z Williamsu a vytvořit v Brawnu dvojici s aktuálním lídrem šampionátu Jensonem Buttonem.

Předpověď počasí pro GP Itálie

10. září 2009 v 17:44 | Kimi
Před čtrnácti dny jsme viděli poklidnou Grand Prix Belgie.Počasí příliš do závodního víkendu nezasáhlo, jenom v úvodním tréninku se otevřelo nebe. Meteorologové předpovídají, že na Monze jsou minimální šance, že uvidíme mokrý závod.
Nicméně šance na déšt tu jsou, zvláště pak na čtvrtek jsou hlášeny přeháňky v okolí okruhu a teplota má dosahovat hranice 25 °C. Piloti však do svých monopostů usednou až v pátek, teploty mají zůstat stejné, ale bude pod mrakem.
Stejný ráz počasí se očekává i na sobotu. Pro neděli meteorologové hlásí, že o stupínek nižší teploty a malou šanci na déšť.
Pro letošní rok se nám trať v Monze trošku změní, v šikanách jsou instalovány vyšší obrubníky, aby se zabránilo agresivnímu řezání těchto zatáček. Nový obrubník je samozřejmě nově nalakován, tudíž při dešti to bude velmi kluzké místo s minimální přilnavostí.