Říjen 2008

Projedem se s Felipem

30. října 2008 v 17:25 Felipe Massa



Lonská Brazílie

30. října 2008 v 17:21 | kimik |  Ostatní



Představení portugalského okruhu

29. října 2008 v 17:26 Funny F1



Michael Schumacher 1995-Druhý titul

29. října 2008 v 16:44 Mistři Světa F1
Sezónu zahájil vítězně závodem v Brazílii, posléze byl diskvalifikován spolu s Coulthardem za použití paliva které nebylo povoleno novými předpisy. Vítězem byl tedy vyhlášen třetí v cíli Berger, ale po několika měsících byl uznán původní výsledek s tím, že body byly přiznány jen jezdcům. Po velké ceně San Marína se do čela dostal Damon Hill. Michael Schumacher zmobilizoval všechny síly a závod ve Španělsku a Monaku vyhrál, čímž se vrátil do čela mistrovství světa a vedení už si nenechal vzít. Schumacher je podruhé mistrem světa.

Michael Schumacher 1994-První titul

29. října 2008 v 16:41 Mistři Světa F1
Rozporuplný pohled na Schumachera přinesl nový ročník formule 1. Vítěz šesti Grand Prix z úvodních sedmi, Michael Schumacher, byl diskvalifikován pro nepovolené komponenty ve voze. Další diskvalifikace a zároveň stop na další dvě GP dostala Scumachera pod tlak a musel tak v závěru sezóny bojovat o body o které přišel. Do poslední Velké ceny Austrálie nastupoval pouze s jednobodovým náskokem na Hilla. Boj o titul však trval jen 35 kol, kdy oba jmenovaní skončili po vzájemné kolizi mimo trať [1] a tak se Mistrem světa stal Michael.

Michael Schumacher 1993

29. října 2008 v 16:39 Mistři Světa F1

1993

Benetton znovu potvrzuje, že jeho vozy se lepší od jedné velké ceny k druhé. Schumacher zvítězil v Portugalsku a celkově dosáhl na 4. místo.

Michael Schumacher 1992

29. října 2008 v 16:35 Mistři Světa F1


1992

Nová sezóna začala pro Michaela pátým místem v Jihoafrické republice. Další tři velké ceny v Mexiku, Brazílii a Španělsku dokončil na stupních vítězů. Zatímco před rokem v Belgii začínal tak letos tu slavil své první vítězství a výrazně tak posilnil svou třetí pozici v šampionátu

Michael Schumacher 1991

29. října 2008 v 16:28 Mistři Světa F1
Rok 1991 začíná s vozem Mercedes. Ve sportovních vozech je druhý v Silverstone, pátý v Le Mans a vítěz v Autopolisu. V závodě F 3000 japonské série se s vozem Ralt Mugen RT23 kvalifikoval na druhém místě. Tým Jordan mu nabídl místo ve svém voze pro Velkou cenu Belgie. Michael Schumacher všechny překvapil protože se kvalifikoval na 7. místě, ale samotný závod nedokončil. Pro posledních pět závodů sezóny je už v týmu Benetton a také v německém DTM s Mercedesem. S vozem Benettonu se nejlépe umístí v Monze na 5.místě

Kimi Raikkonen

27. října 2008 v 20:57 Mistři Světa F1
Kimi-Matias Räikkönen (* 17. října 1979 v Espoo, Finsko) je finský pilot Formule 1. V roce 2007 se stal poprvé mistrem světa ve Formuli 1. Mezi jeho další úspěchy patří zisk druhého místa v mistrovství světa v letech 2003 a 2005, obojí v barvách týmu McLaren. Za svou kariéru jezdil v týmech Sauber (2001), McLaren (2002-2006) a od roku 2007 za Ferrari, kde má smlouvu až do konce roku 2010.
  • Kimi Räikkönen se dělí o rekord 7 vítězství v sezóně, ve které ale nezískal titul mistra světa. Stejně dopadl v roce 1984 a 1988 Alain Prost a v roce 2006 Michael Schumacher.
  • V roce 2005 se Kimi Räikkönen podělil o rekord 10 nejrychlejších kol v sezóně. O rekord se dělí s Michaelem Schumacherem, který byl 10x nejrychlejší v sezóně 2004.
  • Kimi Räikkönen je devátý v tabulkách o dosažení nejrychlejších kol a je tak nejvýše postaveným aktivním jezdcem (k roku 2007).
  • Kimi Räikkönen je prvním jezdcem od roku 1989,který při svém debutu u Ferrari zvítězil. Naposledy se to povedlo Nigelu Mansellovi.
  • Kimi Räikkönen je prvním jezdcem po Juanu Manuelovi Fangiovi, který při svém debutu u Ferrari zaznamenal vítězství, pole position a nejrychlejší kolo.
  • Kimi Räikkönen je v současnosti nejlépe placeným jezdcem F1.[zdroj?]
  • Kimi Räikkönen překonal rekord Michaela Schumachera v nejrychlejších kolech. (2008)

2001: Sauber
Ač toho Kimi zase tolik nenajezdil, dal mu Peter Sauber, šéf týmu Sauber, šanci testovat v září roku 2000. Po testech na Jerezu a Barceloně, podepsal Sauber s Räikkönenem smlouvu na rok 2001. Na adresu mladého Fina ale byla i vlna kritiky, ohledně udělení superlicence, bez které by nemohl závodit. Prezidentovi FIA se nelíbilo, že Kimi odjezdil ve formulových závodech pouhých 23 závodů a považoval ho za velice nezkušeného. Nicméně Kimi předvedl hned v prvním závodě, že jezdit umí, když si vyjel bod za šesté místo v Grand Prix Austrálie. Zajímavostí bylo, že Räikkönen ještě 20 minut před závodem spal (Kimi řekl, že spí rád natolik, že před kvalifikacemi a závody musí být probuzen.). Räikkönen působí velice klidně, chladně a výborně kalkuluje závodní strategii a vysloužil si přezdívku "Iceman" ("Ledový muž"). Tuto přezdívku má dokonce i na své helmě. Jeho další přezdívky, které v té době dostal jsou například Kimppa, Räikkä a Kimster (tak mu říkali mechanici). Někteří Finové mu vtipně říkají "Räkkä", což ve finštině znamená nudle u nosu. Tato přezdívka vznikla ze slova Häkä (ve finštině uhlíkový monoxid), která byla přezdívkou Miky Häkkinena. Ale vraťme se k jeho první sezóně v F1, která pro něj byla velmi solidní, 4x bodoval a 8x skončil v první osmičce. Celkem vybojoval 9 bodů a společně s týmovým kolegou Nickem Heidfeldem (ten získal 12 bodů), pomohli týmu Sauber k nejlepšímu umístění v poháru konstruktérů a konkrétně ke čtvrtému místu.
RokTýmŠasiMotor12345678910111213141516171819BodyUmístění
2001Sauber PetronasSauber C20Petronas 01A (Ferrari 049) 3.0 V10AUS
6
MAL
DNF
BRA
DNF
SMR
DNF
ESP
8
AUT
4
MON
10
CAN
4
EUR
10
FRA
7
GBR
5
GER
DNF
HUN
7
BEL
DNF
ITA
7
USA
DNF
JPN
DNF
910. místo
2002West McLaren MercedesMcLaren MP4-17Mercedes-Benz FO 110M 3.0 V10AUS
3
MAL
DNF
BRA
12
SMR
DNF
ESP
DNF
AUT
DNF
MON
DNF
CAN
4
EUR
3
GBR
DNF
FRA
2
GER
DNF
HUN
4
BEL
DNF
ITA
DNF
USA
DNF
JPN
3
246. místo
2003West McLaren MercedesMcLaren MP4-17DMercedes-Benz FO 110M 3.0 V10AUS
3
MAL
1
BRA
2
SMR
2
ESP
DNF
AUT
2
MON
2
CAN
6
EUR
DNF
FRA
4
GBR
3
GER
DNF
HUN
2
ITA
4
USA
2
JPN
2
912. místo
2004West McLaren MercedesMcLaren MP4-19Mercedes-Benz FO 110Q 3.0 V10AUS
DNF
MAL
DNF
BHR
DNF
SMR
8
ESP
11
MON
DNF
EUR
DNF
CAN
5
USA
6
457. místo
McLaren MP4-19BFRA
7
GBR
2
GER
DNF
HUN
DNF
BEL
1
ITA
DNF
CHN
3
JPN
6
BRA
2
2005West McLaren MercedesMcLaren MP4-20Mercedes-Benz FO 110R 3.0 V10AUS
8
MAL
9
BHR
3
SMR
DNF
ESP
1
MON
1
EUR
11
CAN
1
USA
DNS
FRA
2
GBR
3
GER
DNF
HUN
1
TUR
1
ITA
4
BEL
1
BRA
2
JPN
1
CHN
2
1122. místo
2006Team McLaren MercedesMcLaren MP4-21Mercedes-Benz FO 108S 2.4 V8BHR
3
MAL
DNF
AUS
2
SMR
5
EUR
4
ESP
5
MON
DNF
GBR
3
CAN
3
USA
DNF
FRA
5
GER
3
HUN
DNF
TUR
DNF
ITA
2
CHN
DNF
JPN
5
BRA
5
655. místo
2007Scuderia Ferrari MarlboroFerrari F2007Ferrari 056 2.4 V8AUS
1
MAL
3
BHR
3
ESP
DNF
MON
8
CAN
5
USA
4
FRA
1
GBR
1
EUR
DNF
HUN
2
TUR
2
ITA
3
BEL
1
JPN
3
CHN
1
BRA
1
1101. místo
2008Scuderia Ferrari MarlboroFerrari F2008Ferrari 056 2.4 V8AUS
8
MAL
1
BHR
2
ESP
1
TUR
3
MON
9
CAN
DNF
FRA
2
GBR
4
GER
6
HUN
3
EUR
DNF
BEL
18
ITA
9
SIN
DFN
JPN
3
CHN
3
BRA
69*4.místo*
* Sezóna v průběhu.

Ayrton Senna

27. října 2008 v 20:53 Mistři Světa F1
Ayrton Senna da Silva (21. března 1960 São Paulo - 1. května 1994 Bologna) byl brazilským automobilovým závodníkem a pilotem Formule 1. Titul mistra světa vyhrál za svou kariéru celkem třikrát. Zahynul ve svých 34 letech během tragické nehody při Grand Prix San Marina 1994.
Formule 1 - Mistr světa
Předchůdce:
Nelson Piquet
Ayrton Senna
1988
Nástupce:
Alain Prost
Alain Prost1990 - 1991Nigel Mansell

Michael Schumacher

27. října 2008 v 20:49 Mistři Světa F1
Michael Schumacher zahájil sportovní kariéru, tak jako většina jeho kolegů, na motokárách. Jeho otec Rolf, který motokáry stavěl, ho k tomuto sportu přivedl již ve 4 letech a protože v Kerpenu (Schumacherovo rodné město) byla motokárová dráha, bylo i kde trénovat. Michaelovi bylo 12 let, když chtěl poprvé startovat v oficiálním mistrovství Německa, ale protože německé předpisy dovolují start jezdcům starším 14 let, musel otec pro syna sehnat potřebná povolení.


1991

Rok 1991 začíná s vozem Mercedes. Ve sportovních vozech je druhý v Silverstone, pátý v Le Mans a vítěz v Autopolisu. V závodě F 3000 japonské série se s vozem Ralt Mugen RT23 kvalifikoval na druhém místě. Tým Jordan mu nabídl místo ve svém voze pro Velkou cenu Belgie. Michael Schumacher všechny překvapil protože se kvalifikoval na 7. místě, ale samotný závod nedokončil. Pro posledních pět závodů sezóny je už v týmu Benetton a také v německém DTM s Mercedesem. S vozem Benettonu se nejlépe umístí v Monze na 5.místě


1992

Nová sezóna začala pro Michaela pátým místem v Jihoafrické republice. Další tři velké ceny v Mexiku, Brazílii a Španělsku dokončil na stupních vítězů. Zatímco před rokem v Belgii začínal tak letos tu slavil své první vítězství a výrazně tak posilnil svou třetí pozici v šampionátu.


1993

Benetton znovu potvrzuje, že jeho vozy se lepší od jedné velké ceny k druhé. Schumacher zvítězil v Portugalsku a celkově dosáhl na 4. místo.


1994

Rozporuplný pohled na Schumachera přinesl nový ročník formule 1. Vítěz šesti Grand Prix z úvodních sedmi, Michael Schumacher, byl diskvalifikován pro nepovolené komponenty ve voze. Další diskvalifikace a zároveň stop na další dvě GP dostala Scumachera pod tlak a musel tak v závěru sezóny bojovat o body o které přišel. Do poslední Velké ceny Austrálie nastupoval pouze s jednobodovým náskokem na Hilla. Boj o titul však trval jen 35 kol, kdy oba jmenovaní skončili po vzájemné kolizi mimo trať [1] a tak se Mistrem světa stal Michael.


1995

Sezónu zahájil vítězně závodem v Brazílii, posléze byl diskvalifikován spolu s Coulthardem za použití paliva které nebylo povoleno novými předpisy. Vítězem byl tedy vyhlášen třetí v cíli Berger, ale po několika měsících byl uznán původní výsledek s tím, že body byly přiznány jen jezdcům. Po velké ceně San Marína se do čela dostal Damon Hill. Michael Schumacher zmobilizoval všechny síly a závod ve Španělsku a Monaku vyhrál, čímž se vrátil do čela mistrovství světa a vedení už si nenechal vzít. Schumacher je podruhé mistrem světa.


1996

První sezóna u Ferrari je do určité míry rozčarováním. Schumacherovo Ferrari nestačí na konkurenční Williams a bojuje s Benettonem od kterého odešel. První vítězství přišlo až v sedmém závodě, deštivé Grand Prix Španělska. V dalších závodech se Schumacher trápí a další triumf si připíše až v Belgii a Itálii a zajistil si třetí místo v šampionátu.


1997

V sezóně znovu dominuje Williams a Michael dokáže kontrovat až v mokré Grand Prix Monaka a dokazuje, že na vodě opravdu umí. Další vítězství přišlo v Kanadě, kde závod byl ukončen po havárii Panise a ve Francii, znovu za deště. Neuvěřitelnou šňůru vítězství potvrdil v Belgii, kde zvítězil již po čtvrté. Schumacher se střídá ve vedení s Villeneuvem a před poslední velkou cenou Evropy vede o pouhý bod. V posledním závodě Michael úmyslně narazil do Villeneuva aby ho vyřadil ze závodu[1]. Toto nesportovní chování mu vyneslo diskvalifikaci z celého šampionátu…


1998

Prvního vítězství v roce dosáhl Michael ve třetím podniku v Argentině a snížil tak náskok Hakkinena z prvních dvou závodů. Schumacher musí čelit i dvojce McLarenu Coulthardovi a tak po šesti závodech okupuje pouze třetí příčku. Ferrari znovu dolaďovalo nedostatky nového vozu a v následných třech GP nejenže Schumacher zvítězil, ale na stupně vítězů ho vždy doprovodil Irvine. Michael tak snížil náskok Hakkinena na pouhé dva body. Posléze Mika znovu Michaelovi poodskočil, ale v Maďarsku a Itálii kraloval opět Schumacher a skóre bylo 80:80. O mistru světa se rozhodlo až v posledním závodě, který hostila japonská Suzuka.


1999

Sezóna 1999 je pro rudé vozy dobře rozjetá i díky Eddie Irvinovi, který až do nešťastné Velké ceny Británie měl stejně bodů jako Schumacher. Michael Schumacher v již zmiňované Grand Prix Velké Británie havaroval a utrpěl zlomeniny nohou. I přesto, že v šesti Velkých cenách nestartoval, dokázal získat v šampionátu 5. místo.


2000

Rok 2000 začal pro Michaela více než dobře, nový vůz, nový týmový kolega a maximální podpora týmu, to vše znamenalo vítězství v prvních třech Grand Prix. Zatímco Michael nezaváhal ostatní jen paběrkovali a tak stav po třech závodech byl 1.Michael Schumacher 30 bodů 2. Rubens Barrichello 9 bodů … Posléze musel čelit znovuzrození týmu McLaren a po haváriích v Německu a Rakousku přišel o vedení, které znovu nabyl až vítězstvím v posledních čtyřech GP a stal se tak po třetí mistrem světa.


2001

Obhajoba titulu vyšla v prvních dvou závodech na 100% a o vedení se během sezóny již nenechal připravit. Vítězstvím v 9 Grand Prix si zajistil čtvrtý titul.


2002

Sezóna má od samého začátku jednoznačný průběh Schumacher zvítězil v 11 Grand Prix a navíc boduje ve všech závodech. Nelibost si vysloužil především v Rakousku, kde ho před sebe v posledním kole pustil Barrichello a demonstrativní průjezd cílem Grand Prix USA.


2003

Zisk šestého titulu byl do značné míry zkomplikován změnou systému bodování a především opožděnou premiérou nového Ferrari. O novém mistru světa se tak rozhodlo až v poslední Grand Prix.


2004

Rok 2004 lze označit za rok absolutní nadvlády vozu Ferrari a Michaela Schumachera, který zvítězil v 13 velkých cenách.


2005

Rok 2005 nebyl pro Michaela Schumachera příliš úspěšný. Vyhrál pouze v Grand Prix USA a v šampionátu se umístil na třetím místě, za Alonsem a Kimi Räikkönenem.


2006

Poslední sezona legendárního jezdce se povedla. Přestože nevyhrál titul mistra světa (ten připadl opět Alonsovi), dokázal Schumacher vyhrát v sedmi závodech a o vítězi se rozhodovalo až v posledním závodě v Brazílii.

  • Formule Ford
  • 1988 - Mistr Německa Formule Konig
  • 1988 - 2. místo Mistrovství Evropy
  • 1988 - 6. místo Mistrovství Německa
  • Vítězství
  • 9x v sérii Formule Konig
  • Zandvoort Formule Ford
  • Motokáry
    • 1984 - Juniorský mistr Německa
    • 1985 - Juniorský mistr Německa
    • 1985 - Finalista Mistrovství světa
    • 1986 - 3.místo Mistrovství Německa
    • 1986 - 3.místo Mistrovství Evropy
    • 1987 - Mistr Německa
    • 1987 - Mistr Evropy

Kolekce LoL 3

26. října 2008 v 20:34 Funny F1
img138/8461/7fe0cnell072hz.jpg

Kolekce LoL 2

26. října 2008 v 20:21 Funny F1
kam pude příští roky?

Kolekce LoL 1

26. října 2008 v 20:17 Funny F1
........


Jak se vyrábí motor Formule 1

26. října 2008 v 17:25 Fernando Alonso



Heidfeld 2007 u Bmw-Sauber

26. října 2008 v 16:51 Nick Heidfeld
U BmwSauber